ITP-PIB Poznan1

Przejdź do treści
OGŁOSZENIE
Falenty, dnia 14.10.2022 r.


Instytut Technologiczno- Przyrodniczy – Państwowy Instytut Badawczy z siedzibą
w Falentach ogłasza przetarg pisemny na sprzedaż  prawa użytkowania wieczystego działek niezabudowanych oznaczonych jako działki ewidencyjne:
8/4 ark. 01 o pow. 999
m2 oraz 3/2 o pow. 26 m2 i 4/635 ark. 06 o pow. 15 180 m2 położonych w obrębie Strzeszyn w Poznaniu, powiat Miasto Poznań, województwo  wielkopolskie.
1. Przedmiot przetargu i jego przeznaczenie.
Przetarg dotyczy sprzedaży prawa użytkowania wieczystego działek niezabudowanych oznaczonych jako działki ewidencyjne: 8/4 ark. 01 oraz 3/2 i 4/635 ark. 06 o łącznej powierzchni 16 205 m2  położonych w obrębie Strzeszyn w  Poznaniu, powiat Miasto Poznań, województwo  wielkopolskie, dla których Sąd Rejonowy Poznań-Stare Miasto w Poznaniu prowadzi księgę wieczystą nr PO1P/00047678/8.
Część przetargu
Numer działki
Pow. [m2]
1
8/4
999
2
3/2
26
3
4/635
15180
Dla działki nr 4/635 została wydana decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na rozbudowie i przebudowie zbiornika na wody opadowe oraz budowie sieci kanalizacji deszczowej wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą.

2. Tryb przetargu.
Postępowanie prowadzone jest w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 października 1993 r. w sprawie zasad organizowania przetargu na sprzedaż środków trwałych przez przedsiębiorstwa państwowe oraz warunków odstąpienia od przetargu. (Dz.U. 1993 nr 97 poz. 443 wraz z późn. zm.).
 
Przetarg przeprowadzony zostanie w formie pisemnej z podziałem na części:
1.     dotycząca użytkowanie wieczystego działki nr 8/4;
2.     dotycząca użytkowanie wieczystego działki nr 8/2;
3.     dotycząca użytkowanie wieczystego działki nr 4/635.
       
Kupujący może złożyć ofertę na jedną, dwie lub trzy części przetargu. W przypadku składnia ofert na więcej niż jedną część, Kupujący składa ofertę odrębnie na każdą część wskazując cenę nabycia netto i brutto za prawo użytkowania wieczystego działki objętej ofertą.

3. Miejsce, termin i zasady prowadzenia przetarguprzetargu:
a) Wysokości wadium i cen wywoławczych dla poszczególnych działek wynoszą:
Część przetargu
Numer działki
Pow. [m2]
Cena netto
Stawka podatku VAT
Cena wywoławcza brutto [zł]
Wadium [zł]
1
8/4
999
273 30023%336 159
33 616
2
3/2
26
300Zwolnienie300
30
3
4/635
15180
4 904 80023%6 032 904
603 290
b) Sprzedaż prawa użytkowania wieczystego każdej z działek będzie rozpatrywana osobno (3 osobne części przetargu).
c) Kupujący zobowiązany będzie do uiszczenia na rzecz sprzedającego zaoferowanej ceny netto wraz z należnym podatkiem VAT według stawek wskazanych w pkt. a) powyżej.
d) Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik przetargu zaoferował co najmniej cenę wywoławczą na daną część.
e) Jeżeli uczestnicy przetargu zaofiarowali tę samą cenę sprzedawca zastrzega sobie możliwość swobodnego wyboru oferty.
f)  Sprzedawane działki można obejrzeć w terminie do dnia 28.10.2022 r. w godzinach: 10:00 – 14:00 po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu.
g) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
h) Komunikacja, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Organizatorem przetargu, a oferentami, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
i)  Komunikacja między Organizatorem przetargu, a oferentami odbywa się przy użyciu poczty elektronicznej e-mail: przetargi@itp.edu.pl
j)  Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej, wynosi 40 MB.
k) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przesłania na adres e-mail: przetargi@itp.edu.pl
l)  Oferta powinna być przesłana w postaci zakodowanego pliku archiwum ZIP.
m) Oferent składa zakodowaną ofertę za pośrednictwem poczty elektronicznej, a następnie po terminie składania ofert ale przed terminem ich otwarcia przesyła klucz umożliwiający rozkodowanie wcześniej złożonej oferty.
n)  Oferent może przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę za pośrednictwem poczty elektronicznej.
o)   Oferent po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.
p)   Oferent musi zdobyć wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy. Zaleca się także dokonanie wizji lokalnej w terenie. Oferent poniesie wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
q)   Oferent składa zaszyfrowaną ofertę za pośrednictwem poczty elektronicznej w języku polskim, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formacie danych: pdf, rtf., doc. lub docx. Darmowy program niezbędny do zaszyfrowania oferty jest dostępny na stronie internetowej https://7-zip.org.pl
r)   Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
s)   7-zip nie weryfikuje poprawności podpisu z profilu zaufanego oraz podpisu osobistego, jak również nie weryfikuje poprawności dokumentów.
t)    Organizator przetargu nie wyraża zgody na złożenie oferty, oświadczeń oraz innych dokumentów w jednym z języków powszechnie używanych w handlu międzynarodowym.
u)    Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
v)    Ofertę podpisuje osoba lub osoby uprawnione do reprezentowania oferenta.
w)   Jeżeli oferenta reprezentuje pełnomocnik, wraz z ofertą należy założyć pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.
x)   Oferty należy składać nie później niż do dnia 31.10.2022 r. do godziny 12.00.
y)    Otwarcie ofert odbędzie się bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, tj. w dniu 31.10.2022 r., o godz. 12.30, w siedzibie Organizatora przetargu: Instytut Technologiczno-Przyrodniczy- Państwowy Instytut Badawczy w Falentach przy Al. Hrabska 3, 05-090 Raszyn.
z)    Otwarcie ofert następuje poprzez użycie aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na https://7-zip.org.pl i dokonywane jest poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą przesłanych od oferentów kluczy.
aa)   W przypadku wystąpienia awarii systemu teleinformatycznego, która spowoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez Zamawiającego, otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po usunięciu awarii. Organizator przetargu poinformuje wówczas o zmianie terminu otwarcia ofert na stronie internetowej www.itp.edu.pl
bb)  Oferta musi zawierać cenę nabycia netto, cenę nabycia brutto, dane oferenta, dane do kontaktu i numer działki której dotyczy oferta.
cc) Wartość oferty może być tylko jedna, nie dopuszcza się wariantowości oferty.
dd)  Wartość oferty podana w ofercie musi być podana w złotych polskich, cyfrowo i słownie.
ee) Wartość oferty przetargowej musi być podana i wyliczona do dwóch miejsc po przecinku.
ff)  Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik przetargu zaoferował co najmniej cenę wywoławczą.
gg)  Komisja przetargowa sporządzi protokół z przebiegu przetargu.
  
4. Postanowienia dotyczące wadium:
Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości wskazanej jak w tabeli pkt. 3 a) ogłoszenia. Wadium należy wpłacić nie później niż do dnia 29.10.2022 r. na numer konta.
 
62 2490 0005 0000 4600 9555 6435
W tytule przelewu należy podać numer działki której dotyczy wpłacane wadium.
Decyduje data i godzina wpłynięcia wadium do ITP.
Wadium przepada na rzecz sprzedawcy jeżeli żaden z uczestników nie zaoferuje ceny nabycia równej cenie co najmniej wywoławczej.
Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostaną przyjęte zostanie zwrócone bezpośrednio po dokonaniu wyboru oferty (w terminie 7 dni od dnia otwarcia ofert na rachunek bankowy z którego zostało przesłane lub inny wskazany pisemnie przez oferenta), a oferentowi, którego oferta została przyjęta, zostanie zarachowana na poczet ceny; jeżeli wadium złożone przez nabywcę było w innej formie niż gotówce ulega zwrotowi po zapłacie ceny nabycia.
Wadium przepada na rzecz sprzedawcy jeżeli oferent, którego oferta zostanie przyjęta, uchyli  się od zawarcia umowy.

5. Termin związania ofertą: 60 dni od dnia otwarcia ofert tj. do dnia 29.12.2022 r.

6. Inne postanowienia:
 
a) Na każdym etapie przeprowadzanego przetargu organizator przetargu może odstąpić w całości lub w części od jego prowadzenia bez podania przyczyn.
b) Niniejsze ogłoszenie oraz warunki przetargu mogą ulec zmianie lub zostać odwołane przez Organizatora przetargu w każdym czasie bez podania przyczyn.

7. Podpisanie umowy.
Sprzedawca informuje, iż zawarcie umowy sprzedaży prawa użytkowania wieczystego uzależnione jest od zgody na jej zawarcie udzielonej przez właściwy organ w myśl Ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym z dnia 16 grudnia 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 2259 z późn. zmianami).
W przypadku braku zgody powyższego organu na zawarcie umowy oferentowi przysługiwać będzie wyłącznie zwrot wadium w kwocie nominalnej bez odsetek, oferentowi nie będzie przysługiwać jakiekolwiek inne roszczenie wobec organizatora przetargu z tytułu nie zawarcia umowy (w szczególności roszczenie o zawarcie umowy).  
Po uzyskaniu zgody powyższego organu Sprzedawca ustali z wybranym przez siebie notariuszem termin zawarcia aktu notarialnego obejmującego sprzedaż prawa użytkowania wieczystego i zawiadomi o tym terminie oferenta, którego oferta został przyjęta. Koszty zawarcia umowy w formie aktu notarialnego ponosi Kupujący. Nie stawienie się oferenta w wyznaczonym terminie w celu podpisania umowy skutkuje przyjęciem, że uchyla się od zawarcia umowy oraz przepadkiem wadium.

8. Protokół z postępowania
Wyniki przetargu zostaną zamieszczone na okres 7 dni kalendarzowych na stronie internetowej www.itp.edu.pl oraz na tablicy ogłoszeń ITP-PIB.
  
9. Przekazanie przedmiotu sprzedaży.
Przekazanie przedmiotu sprzedaży wyłonionemu w drodze przetargu oferentowi nastąpi protokolarnie w terminie 7 dni po podpisaniu umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.
 
10. Osoby do kontaktu.
Jacek Kazimierczak, Leszek Białas – e-mail: przetargi@itp.edu.pl
INSTYTUT TECHNOLOGICZNO-PRZYRODNICZY
PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY
Falenty, Al. Hrabska 3, 05-090 Raszyn,
NIP 534-243-70-04, REGON 142173348
tel. +48 22 628 37 63, +48 22 735 75 02
fax 22 735 75 06
O INSTYTUCIE

Instytut ma osobowość prawną i został wpisany w Krajowym Rejestrze Sądowym − Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego numer - 0000346302. Siedzibą Instytutu są Falenty, gmina Raszyn, powiat pruszkowski, województwo mazowieckie.
Instytut może prowadzić działalność gospodarczą na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie gospodarczej (Dz.U. z 2007 r. nr 155, poz. 1095 z późn. zm.) w zakresie wymienionym w Statucie.
INSTYTUT TECHNOLOGICZNO-PRZYRODNICZY
PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY
INSTYTUT TECHNOLOGICZNO-PRZYRODNICZY
PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY
Wróć do spisu treści